Zondag 24 mei, visit Church & Mount Mulanje - Reisverslag uit Phalombe, Malawi van Evelien, Femke, Johan, Jolanda, Jos, Lucienne, Ria en Karin - WaarBenJij.nu Zondag 24 mei, visit Church & Mount Mulanje - Reisverslag uit Phalombe, Malawi van Evelien, Femke, Johan, Jolanda, Jos, Lucienne, Ria en Karin - WaarBenJij.nu

Zondag 24 mei, visit Church & Mount Mulanje

Door: Marga Malawi team

Blijf op de hoogte en volg Evelien, Femke, Johan, Jolanda, Jos, Lucienne, Ria en Karin

25 Mei 2015 | Malawi, Phalombe

Vanmorgen vroeg zijn een aantal van ons naar de plaatselijke kerkdienst geweest. De dienst begon om 8.00 uur maar we zaten er al om 7.45 als enigste in de kerk op het koor na, die al prachtig aan het zingen en inswingen waren. Uiteindelijk stroomde de kerk vol met prachtige op hun “pinkster-best” gekleedde mensen. De pastoor sprak in het Chichewa en sprak ons nog apart in het Engels toe!
De kerkdienst gaat er hier heel ongedwongen aan toe; korte toespraken, waarna de keyboard weer inzet voor een nieuwe song van het koor dat gewoon midden in de kerk staat. De kerk haakt hier meteen op in door mee te swingen. We zijn voor de kinderen een hele bezienswaardigheid en de meeste kinderen zitten achterom te kijken wat die bleekscheten doen. Ook mooi is dat de deuren de hele dienst open staan en iedereen in en uit kan lopen zonder dat iemand zich er aan stoort, en als een baby begint te jengelen wordt die even gerustellend aan moeders borst gelegd. Dat zien wij in een Nederlandse kerk nog niet gebeuren. Nadien mochten we nog even op audientie bij de pastoor in zijn wel erg ruime Postarie, we houden het kort en bedanken beleefd voor de aangeboden drankjes die moeder overste met krat en al in de huiskamer neerzette. We snelden naar onze koffie en hadden meer zin in de rest van ons dagprogramma.
De thuisblijvers hadden nog visite van plaatselijke kippen in het huisje, ze lieten bij Lucienne nog een aardigheidje achter op de kleding en dit was geen ei! Om 11.00 uur vertrokken we samen met Blessing naar Mount Mulanje, daarvoor hadden we een guide nodig en van de Lodge waren ze allemaal weg, dus moesten we in het naburige dorpje eerst nog een gids van straat plukken om ons rond te leiden op de berg. Uiteindelijk vonden we kapper Watson die ons begeleidde op de berg. Met veel haarspeldbochten heeft hij ons de mooiste plekjes laten zien. Het uitzicht op de imposante bergen die ons omringen was geweldig. Vanuit de berg stroomde een rivier die zich in duizende jaren als een stroomversnelling door de rotsen zijn weg heeft gevonden. Bij de rivier speelden kleine kinderen heerlijk in het water. Voordat we werden rondgeleid hebben we nog lekker geluncht en pannenkoeken gegeten. Vandaag waren we lekker op tijd terug zodat we wat konden rusten en genieten van de prachtige Afrikaanse zonsondergang.

• 25 Mei 2015 - 17:09

Ingrid:

Geweldig wat een verhalen en ervaringen voor jullie! Wens jullie nog vele mooie dagen met nog zoveel mooie ervaringen toe en leerzame tijden voor jullie allemaal! Op naar de volgende verhalen van jullie geniet er echt van! Groetjes van Ingrid.

• 25 Mei 2015 - 17:59

C.Franzen:

Wat een geweldige reis maken jullie.Zoveel indrukken.Wat een goede ontvangst overal.Wens jullie nog veel stof voor nieuwe verhalen.Groetjes Corrie

• 25 Mei 2015 - 19:36

Esther Bulsink:

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen. Wens jullie allemaal nog veel 'genietmomenten' toe!

• 25 Mei 2015 - 20:38

Joke:

Wat een geweldige ervaringen doen jullie daar op. Veel plezier daar nog

• 25 Mei 2015 - 21:38

Angelique :

Wat leuk om zo jullie ervaringen te mogen lezen....veel plezier....Groetjes Angelique en speciaal voor Evelien een dikke knuffel.....

• 26 Mei 2015 - 06:44

Bouwina Schuttel:

Dag allemaal, leuk om jullie ervaringen te lezen. ben benieuwd wat deze week nog meer gaat bieden. Succes allemaal.

• 26 Mei 2015 - 10:41

Diny Gotink:

Dag Reisgenieters.... Wat een cultuur zijn jullie aan het opsnuiven. Wat een belevenissen!!!.....Leuk zijn jullie verslagen om te lezen. Ik wens jullie nog heeeeeel veel plezier en geniet ervan.Groetjes Diny.

• 26 Mei 2015 - 10:57

Marijke Rauwerdink:

Hoi Malawigangers,
    Net terug van mijn eigen vakantie, lees ik jullie indrukwekkende reisverhalen. Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen! Nog vele mooie momenten toegewenst.Geniet van de laatste week.
    Groeten,
    Marijke

• 26 Mei 2015 - 16:07

Jozien Somsen:

Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen. Ik wens jullie nog veel plezier en succes in deze laatste Malawiweek.
    groetjes Jozien

• 27 Mei 2015 - 12:55

Daisy Janssen:

Hallo Malawigangers,

Ik heb net jullie mooie en indrukwekkende reisverhalen gelezen. Een heel andere wereld en andere cultuur en natuur! Geniet van al deze indrukken de koemnde dagen en ik ben benieuwd naar jullie verhalen bij terugkomst.

Groetjes Daisy

• 27 Mei 2015 - 13:03

Joke Van Laarhoven:

Hallo allemaal,
    Wat een (jaloersmakende) ervaring! Wat een mooie verhalen. Geniet van de laatste dagen.

groetjes Joke van Laarhoven

• 27 Mei 2015 - 13:30

Atie:

Hallo Margamalawi mensen,
    Prachtig om jullie geweldige reiservaringen te mogen lezen.
    Nog een paar mooie laatste dagen toegewenst!
    Groetjes, Atie

• 27 Mei 2015 - 13:44

Erna Grevink:

Hallo Margamalawi mensen,

Leuk om jullie indrukwekkende reisverhalen te lezen. Ik wens jullie nog fijne dagen toe en kom goed terug in Nederland.

Groetjes,
    Erna

• 27 Mei 2015 - 14:13

Anke Bemers:

Hallo allen, superleuk om jullie ervaringen op deze wijze te kunnen lezen. Nog heel veel plezier!

• 27 Mei 2015 - 15:26

Lidwien Ten Beitel:

Hallo allemaal.
    Wat een prachtige reis maken jullie en wat een indrukken doen jullie op.
    ik hoop dat jullie terug in Nederland iets van dat mooie mee kunt nemen in je werk en dat wij daar deelgenoot van worden
    Nog hele fijne goede dagen gewenst daar.

• 27 Mei 2015 - 19:19

Lubberdink :

Hallo Lucienne ,
    Wat een mooie ervaring !
    wij wensen jullie nog een paar hele mooie dagen .
    Gr Fam Lubberdink

• 28 Mei 2015 - 12:18

Maddy Bovens:

Halo Malawigangers,

Vandaag al jullie berichten gelezen. Wat een mooie verhalen over de andere cultuur en de natuur. Ik benieuwd wat jullie hiervan ''meenemen'' naar Nederland. Alvast een goede terugreis.

Maddy

• 28 Mei 2015 - 14:29

Marcel Duvigneau:

Beste mensen,
    Wat fijn dat alles goed verloopt en ik heb genoten van de geweldige verhalen. Graag verneem ik bij terugkomst in een gesprek met jullie de aanvullende belevingen. Maar voor nu wensik jullie nog veel mooie momenten en geniet er maar met volle teugen van. vriendelijk groet Marcel Duvigneau

• 28 Mei 2015 - 23:38

Abbaseh:

Ik wens jullie allemaal een bijzondere reis toe.

• 29 Mei 2015 - 23:47

Ad Smeets :

Hallo Malawi gangers,
    Geweldig wat jullie allemaal beleven. Ik heb vanaf het begin alles gevolgd. De interesse in jullie verhalen is groot. Naast de krant heeft de radio zich ook gemeld. Iedereen wil jullie verhaal horen. Ik wens jullie alvast een goede terugreis.

Groet , Ad Smeets

• 30 Mei 2015 - 06:55

Marcel Duvigneau:

Hallo Malawi gangers,
    Zittend aan de keukentafel met de krant vraag ik mij af waar en hoe jullie er bij zitten. Dus nog even naar jullie blog gekeken. De laatste dag alweer voor jullie. Bij deze wil ik jullie een goede thuisreis toewensen.
    Groet Marcel Duvigneau

• 30 Mei 2015 - 20:11

Erna Harmelink :

Hallo Malawi gangers,

Jeetje de 2 weken zijn nu alweer voorbij......
    Ik heb jullie berichten met veel interesse gelezen.....en wat had ik er graag bij willen zijn.
    (Ik ben op gesprek geweest ,helaas ben ik het niet geworden)Wat een voorrecht dat jullie dit mochten zien,ruiken,voelen,beleven,leren meemaken!
    Ik wens jullie een goede reis terug en een gezonde thuiskomst met veel nieuwe ervaringen!!!

Groetjes,
    Erna.