Zaterdag 23 mei, Marga goes Safari - Reisverslag uit Phalombe, Malawi van Evelien, Femke, Johan, Jolanda, Jos, Lucienne, Ria en Karin - WaarBenJij.nu Zaterdag 23 mei, Marga goes Safari - Reisverslag uit Phalombe, Malawi van Evelien, Femke, Johan, Jolanda, Jos, Lucienne, Ria en Karin - WaarBenJij.nu

Zaterdag 23 mei, Marga goes Safari

Door: Marga Malawi team

Blijf op de hoogte en volg Evelien, Femke, Johan, Jolanda, Jos, Lucienne, Ria en Karin

25 Mei 2015 | Malawi, Phalombe

Vandaag naar het Liwonde National Park, de weg er naar toe was al een hele uitdaging. Ongeveer 70 km op een onverharde weg met gaten. Toeterend om alle fietsers en lopende mensen te waarschuwen en te ontwijken. Blessing, onze prive chaffeur, rijdt met 90 km per uur over de weg en laat een stofwolk achter ons. Na anderhalf uur door elkaar geschud te zijn komen we aan bij het wildpark. Daar stapt een ranger bij ons in de bus met geweer en het spotten van wilde dieren kon beginnen. Het oh en wauw galmde door de bus toen we de verschillende antilopen, waterbokken, krokodillen, nijlpaarden, olifanten, wilde zwijnen, apen en veel verschillende vogels ontdekten. We hebben vanuit een prachtige Lodge waar het heerlijk vertoeven was een stukje met de boot over de Shire gevaren, waar we van heel dichtbij prachtig de Hippo’s, olifanten en krokodillen konden bekijken en fotograferen. Het was een ontzettend mooie belevenis dit mee te maken! We hadden ’s ochtends bij het ontbijt lekkere lunchpaketjes gemaakt met brood, ei en bananen. Helaas was dit geen succes want het brood viel van ellende uit elkaar en de bananen waren meer moes dan banaan. We wilden eigenlijk op tijd weer terug zijn omdat het hier vroeg donker wordt, helaas is dit door ons enthousiasme en slechte timing niet gelukt en waren we alsnog in het donker thuis. Een aantal van ons liepen naar het andere huisje, toen onze bewaker waarschuwde dat we niet achter het huisje mochten lopen omdat daar bavianen liepen! Gelukkig hebben we een goede bewaker Daniel, die erg trouw elke avond van zonsondergang tot zonsopkomst voor ons huisje zit en elke keer met iemand meeloopt als die naar het andere huisje loopt. Het was een indrukwekkende maar lange en vermoeidende dag die vooral voor onze chauffeur Blessing een flinke aanslag op zijn conditie was. Hij was te slap om zo weer naar huis te laten gaan, dus we hebben hem uitgenodigd samen met ons het avondeten te nuttigen. Na aandringen van ons stemde de bescheiden Blessing hier mee in. Naar goed Malawiaans gebruik werd vóór het diner een aansterkende Prayer uitgesproken door Jos, waar Blessing hartelijk om moest lachen; “this is not from the Holy Book” zei hij. Na een gezellige en bijzonder diner dat elke dag prima wordt bereid door onze trouwe “personal cook” Molly, konden we Blessing met een gerust gevoel naar huis laten gaan.